جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین + [ ضروری ترین عوامل پرورش ]

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین

یکی از مهم ترین پرنده هایی که با پرورش آن می‌توان به سودآوری کلان رسید، بلدرچین است. بلدرچین جز پرندگان است که می‌توان از تخم و گوشت آن برای رسیدن به درآمد زایی استفاده کرد. علاوه گزینه‌ های بیان شده پرورش زودبازده این پرنده می ‌تواند دلیلی برای سرمایه گذاری باشد. بلدرچین در کمتر از ۴۰ روز می تواند سرمایه اولیه شما را با سود بسیار زیادی به شما برگرداند. اما برای اینکه به سود کلان برسید باید شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین را به درستی فراهم کنید.

هر چقدر بتوانید این امر را به بهترین شکل انجام دهید بازدهی و سود شما بیشتر خواهد بود. اگر نتوانید شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین را فراهم کنید به طور قطع کسب و کار شما دچار ضرر خواهد شد. اگر دوست دارید در این کسب و کار به بهترین شکل نتیجه بگیرید در این مطلب با سایت قفس بلدرچین همراه باشید. ما در این مطلب نکات بسیار مهم شرایط نگهداری بلدرچین مانند نوع پرورش، تغذیه، نور، آب و بیماریهای بلدرچین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مطالعه این مطلب به ۶ تا زمان نیاز دارد.

شیوه پرورش

اولین و مهمترین عامل در پرورش بلدرچین نوع پرورش آنهاست. اگر میخواهید پرورش بلدرچین خود را با سودمندی همراه کنید، باید شرایط مناسب نگهداری آن را فراهم سازید. به طور قطع زمین و پوشش خاکی نمی تواند بهترین محیط برای پرورش بلدرچین باشد. پرورش بلدرچین بر روی زمین معایب بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. برای اینکه بتوانید شرایط نگهداری از بلدرچین را فراهم سازید ما به شما استفاده از قفس بلدرچین را توصیه می‌کنیم. با استفاده از قفس بلدرچین به راحتی هرچه تمام تر می توانید تغذیه، کود، بیماریها، جمع آوری تخم و شرایط محیطی را برای این پرنده فراهم سازید. استفاده از قفس بلدرچین سود آوری شما را بالا خواهد بود.

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین 2
شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین 2

حتما بخوانید: آموزش کسب درآمد از فروش بلدرچین بالغ (۳۵ روزه)

نور

یکی دیگر از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین نور است. نور از جمله عواملی است که می تواند برای سودآوری کار شما مفید باشد. بسیاری از افراد این مقوله مهم را در پرورش بلدرچین دست کم میگیرند. این در حالی است که جوجه بلدرچین ها معمولاً در ده روز اول به نور مناسبی احتیاج دارند تا بتوانند نوع تغذیه و آب آشامیدنی خود را تشخیص دهند و یا بتوانند مکان یابی آن را به درستی پیدا کنند تا از آب و غذای موجود تغذیه نماید. چنانچه فضا دارای نور کافی نباشد به طور قطع جوجه بلدرچین ها نمی توانند درست عمل تغذیه و آشامیدن را انجام دهند. شاید برای شما جالب باشد بدانید هر بلدرچین برای اینکه بتوانند زندگی روزمره خود را به درستی پشت سر بگذارد نیاز به ۱۶ ساعت نور در شبانه روز احتیاج دارد. منظور از نور، نور خورشید و نورهای مصنوعی می باشد.

تغذیه

تغذیه یکی از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین است که آن را باید بیشتر از  سایر گزینه ها مورد توجه قرار داد. تغذیه در نوع رشد و تخم گذاری بلدرچین تاثیر مستقیم دارد. تغذیه های نامرغوب می توانند شما را دچار ضرر های بسیار بالا و بلدرچین را دچار بیماری‌های متعددی کند. تغذیه را به بهترین شکل برای بلدرچین ها فراهم کنید.

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین 3
شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین 3

حتما بخوانید: واکسن بلدرچین

آب

از دیگر شرایط نگهداری از بلدرچین می ‌توان به آب اشاره کرد. هرچقدر تغذیه برای رشد بلدرچین ضروری است، آب نیز می تواند به همان میزان دارای اهمیت باشد. به طور میانگین 3 لیتر آب برای صد جوجه در روز مورد نیاز است. این مقوله را جدی بگیرید، زیرا بلدرچین یکی از پرندگان پر جنب و جوش به شمار می‌ رود. این پرنده هرچقدر فعالیت بیشتری داشته باشد حرارت بالایی را باید تحمل کند از این رو به آب بیشتر نیاز دارد.

بیماری بلدرچین

عامل آخری که باید در هنگام پرورش بلدرچین آن را مورد توجه قرار دهید، بیماری بلدرچین است. شرایط محیط زندگی بلدرچین باید به گونه ای باشد که به راحتی هرچه تمام تر بتوانید از بیماری‌های موجود پیشگیری کنید و یا در صورت امکان آنها را درمان نماید. برای اینکه بتوانید از بیماری های بلدرچین پیشگیری کنید و آنها را درمان نمایید از یک دامپزشک مشورت بگیرید. یکی از مهمترین عوامل که می‌تواند از شیوع بیماری در بلدرچین ها جلوگیری کند، قفس است. پرورش این پرنده در قفس بلدرچین می‌تواند میزان ضرر شما در هنگام مبتلا شدن سایر پرنده ها به بیماری ها را کم نماید.

شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین 4
شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین 4

حتما بخوانید: متدهای پرورش بلدرچین به سبک فرانسه

شما برای ما از شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین بنویسید

در این مطلب از سایت قفس بلدرچین شما را با شرایط استاندارد برای نگهداری از بلدرچین همچون نوع پرورش، تغذیه، نور، آب و بیماری ‌ها آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در میان گزینه‌ های بیان شده خالی دید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود در این باره را از پشتیبانان سایت قفس بلدرچین بپرسید. پشتیبانان و متخصصان سایت قفس بلدرچین در اسرع و به سوالات شما پاسخ خواهند. امیدواریم از این مطلب سایت قفس بلدرچین به بهترین شکل استفاده کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *